ქართულმა მწვანე ჩაიმ შუა აზიაში ჩინურს აჯობა
ქართულმა მწვანე ჩაიმ შუა აზიაში ჩინურს აჯობა
07-10-2013
საქართველოს ბაზარზე საკმაოდ დიდი წილი, დაახლოებით, 75% იმპორტირებულ იაფ და დაბალხარისხიან ჩაის უჭირავს. მომხმარებელი რატომღაც ჯერაც მას ანიჭებს უპირატესობას, არადა, მისი ხარისხობრივი მაჩვენებლების შედარებაც კი არ შეიძლება ჩაისთან. მარტივი ლაბორატორიული ტესტიც ცხადყოფს, რომ პროდუქცია საღებავებითა და არომატიზატორებით არის გაჯერებული. ადგილობრივად კი წელიწადში, დაახლოებით, 3 ათასი ტონა ჩაი მოჰყავთ და მისი დიდი წილი ექსპორტით გადის - მათ შორის, ნედლეულის სახით. მაგალითად, აზერბაიჯანში საქართველოდან გადის ჩაის ნედლეული, იქიდან კი ქართული ჩაი დაფასოებული გვიბრუნდება უკან, როგორც აზერბაიჯანული პროდუქტი. ბოლო წლებში, ადგილობრივ ბაზარზე ქართული ჩაის ბრენდების შექმნა-დამკვიდრებას ცდილობენ. "შემოქმედი" ერთ-ერთი მათგანია.

გიორგი მაისურაძე (შპს "მილმართის" დირექტორი): "გურიაში, სოფელ შემოქმედში, ჯერ კიდევ 1975 წელს, "შემოქმედის" ექსპერიმენტული საწარმო შეიქმნა, სადაც ადგილობრივ ჩაის ამუშავებდნენ. მერე, მოგეხსენებათ, ყველაფერი გაჩერდა, მათ შორის ჩაის წარმოება და "შემოქმედის" ჩაის ფაბრიკაც ათწლეულების განმავლობაში გაჩერებული იყო.

2011 წელს გადავწყვიტეთ, მის ბაზაზე ახალი წარმოება აგვეღორძინებინა. მაგრამ პრინციპულად შევცვალეთ მიდგომა და თუ საბჭოთა პერიოდში ჩაის წარმოებისას ძირითადი აქცენტი რაოდენობაზე კეთდებოდა, ჩვენ ორიენტაცია ხარისხზე ავიღეთ.

შევისყიდეთ საწარმო, უფრო ზუსტად, რაც მისგან იყო დარჩენილი, საწარმოო ხაზი გადავაიარაღეთ და ადგილობრივებისგან ნედლეულის მიღება დავიწყეთ. დანადგარები მეტწილად ხისაა, რაც პროდუქციის ლითონთან შეხებას მინიმუმამდე ამცირებს. ეს კი მაღალი ხარისხის ჩაის წარმოების შესაძლებლობას გვაძლევს. გარდა ამისა, 90-იანი წლებიდან, ადგილობრივ ჩაის პლანტაციებში სასუქი თითქმის არავის შეაქვს და მაღალი ხარისხის პროდუქციის მიღების წინაპირობა ესეც გახდა. წარმოების ფეხზე დაყენება მთლიანად ჩვენი სახსრებით მოვახერხეთ და ბანკის კრედიტი არ დაგვჭირვებია. გურიაში დღესაც სინანულით იხსენებენ იმ დროს, როცა ყველა ჩართული იყო ჩაის კრეფაში და მოსახლეობას ამით შემოსავალი ჰქონდა. ამიტომაც, ჩვენი ქარხნის ამუშავებას ყველა დიდი სიხარულით შეხვდა.

პირველი პროდუქცია ადგილობრივ ბაზარზე გასაყიდად 2011 წელს გამოვიტანეთ. თავიდან მას, უბრალოდ, ქართული ჩაი დავარქვით. იმდენად დეფიციტური იყო ქართული ჩაი ბაზარზე, რომ ჩვენი სტრატეგიაც ამაზე გავთვალეთ - მიგვეთითებინა მომხმარებლისთვის, რომ პროდუქცია ქართულია. გათვლამ გაამართლა. "შემოქმედის" ჩაის კი ადრევე იცნობდნენ როგორც საქართველოში, ისე მის ფარგლებს გარეთ და მალე ჩვენი ჩაი ბაზარზე სწორედ ამ სახელწოდებით გამოჩნდა. პროდუქციას ახლაც ნახევრად ვფუთავთ. სამომავლოდ ვაპირებთ ევროპიდან ავტომატური შესაფუთი დანადგარის ჩამოტანას, მაგრამ ეს სოლიდურ ინვესტიციას საჭიროებს. ჩვენს პროდუქციას კი მეტი პოპულარიზაცია სჭირდება, რათა ადგილობრივმა მომხმარებელმა იცოდეს, რა უპირატესობა აქვს ქართულ ჩაის იმპორტირებულთან შედარებით. მაღალი ხარისხის, პრემიუმკლასის ჩაი საქართველოში იმპორტით საკმაოდ ცოტა შემოდის და დიდი ფასი აქვს - სამ-ოთხჯერ ძვირია ჩვენ მიერ წარმოებულ იმავე ხარისხის ჩაიზე. ხოლო ის იმპორტირებული პროდუქცია, რომელიც იაფად იყიდება, ძალიან დაბალი ხარისხისაა და შესაძლებელია, ეკოლოგიურად დაბინძურებული იყოს. იმპორტირებული პროდუქცია არაჯანსაღ კონკურენციაში გვაყენებს. ჩაის განბაჟება შეღავათიანი პირობებით ხდება, მაშინ როცა ადგილობრივ ბაზარზე ჩვენი პროდუქცია იბეგრება. არის მონაცემები, რომ შემოდის კონტრაბანდული და ფალსიფიცირებული ჩაის პროდუქციაც.
ამ ეტაპზე ჩვენი კომპანიის წარმოების მოცულობა, დაახლოებით, 10 ტონაა, მაგრამ გვაქვს პოტენციალი, რომ წარმოება გავაორმაგოთ.
პროდუქციის სრული მოცულობის მხოლოდ ნახევარი იყიდება ადგილობრივ ბაზარზე, დანარჩენი კი მცირე პარტიებით საზღვარგარეთ გადის.

ბოლო დროს გაიზარდა მწვანე ჩაის პოპულარობა ჩვენთანაც და უცხოეთშიც. მსოფლიოში ხარისხიანი მწვანე ჩაის დეფიციტიც კი არის. მაგალითად, ქართული ჩაი, კრიზისის პერიოდში, შუა აზიის ბაზრებზე ჩინურმა ჩაიმ ჩაანაცვლა. იქ მიღებულია დღეში ათ ჭიქაზე მეტი მწვანე ჩაის დალევა და ვინც ინტენსიურად მიირთმევდა ჩინურ მწვანე ჩაის, გულ-სისხლძარღვთა პრობლემები გაუჩნდა. ქართული მწვანე ჩაი კი ტანინის დაბალი შემცველობითა და ნაზი არომატით გამოირჩევა. ამის შემდეგ კვლავ გაჩნდა მოთხოვნა ქართულ ჩაიზე - მიუხედავად იმისა, რომ ის ჩინურზე ძვირია. ჩაის წარმოება საკმაოდ რთული პროცესია, მაგრამ ხარისხიანი პროდუქცია საკმაოდ მომგებიანიც არის, რადგან ჩაის შენახვის ვადა სამი წელია".

მის.: 3500, გურია, ოზურგეთის რაიონი, შემოქმედი
ტელ.: +995 599 952595;
info@milmartea.ge;
www.milmartea.ge;



P.S. გაგვიზიარეთ თქვენი ბიზნესის ისტორია, გახდით გადაცემა "ბიზნესფაილის" მონაწილე და გახადეთ თქვენი კომპანია კიდევ უფრო ცნობილი რადიოში, ტელევიზიასა და პრესაში. გადაცემაში მოხვედრის მსურველებს შეუძლიათ დაგვიკავშირდნენ ტელეფონის ნომერზე: 272-52-83.

თეა
05 დეკემბერი 2013 15:09
აუცილებლად მოვიკითხავ და შევიძენ. იმედია მართლაც ხარისხიანი იქნება. მეტი პოპულარიზაცია კი ნამდვილად გჭირდებათ. არც ვიცოდი ამ ჩაის არსებობა.
სხვა სიახლეები
"ქვეყანაში სტაგნაციაა, ხოლო იქ სადაც უძრაობაა, ეროვნული ვალუტის კურსი ყოველთვის მერყევი იქნება. ძალიან ცუდი გავლენა იქონია ლარზე იმანაც, რომ ბიუჯეტი არასწორად დაიგეგმა."

"ვეთანმხები ივანიშვილს, რომ ქადაგიძე არაკომპეტენტური კადრია, მაგრამ ახლა ამის განცხადება უადგილოა."
დაწვრილებით...
ქართველებს უყვართ ევროპული, იაპონური, ჩინური, ინდური და რა თქმა უნდა, ქართული  სამზარეულო. არის შემთხვევები როცა  უარს არ ვამბობთ სწრაფ კვებაზეც...
დაწვრილებით...
ოსკარები დასრულდა.  კვირა საღამოს ყველა მას განსაკუთრებულად ელოდა,  დაჯილდოების ყურების ინტერესს კიდევ უფრო აათამაგებდა ქართველებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენა -   ქართველი რეჟისორის ზაზა ურუშაძის ფილმი „მანდარინები“ ოსკარის საუკეთესო უცხოენოვანი ფილმის ნომინანტების ხუთეულში დასახელდა.
დაწვრილებით...
ფუდპანდასპარტნიორი ბიზნესინკუბატორი„როკეტ ინტერნეტი“ შუა აღმოსავლეთის ბაზარზელიდერი ხდება.მსოფლიოში ერთ-ერთმა ცნობილმა კომპანიამ და ფუდპანდას პარტნიორმა Rocket Internet-მა კომპანია “Talabat”-ის აქციების 100 პროცენტი  შეისყიდა. აქციების ღირებულემამ  დაახლოებით 150 მილიონი ევრო შეადგინა.
დაწვრილებით...
მხოლოდ 2014 წლის დეკემბრის თვეში, კომერციული ბანკების საკონვერსიო ოპერაციებიდან მიღებულმა შემოსავლებმა 23 მლნ ლარი შეადგინა

1 ნოემბრიდან დღემდე ეროვნულმა ვალუტამ 24%-იანი დევალვაცია განიცადა. ლარის დევალვაციამ სესხების მაღალი დოლარიზაციის გამო საზოგადოების დიდი ნაწილის დაზარალება გამოიწვია. გარდა ამისა, მოხმარებაში იმპორტირებული საქონლის მაღალი წილის გამო, დევალვაცია იმპორტირებულ საქონელზე ფასების ზრდას იწვევს, რაც კიდევ უფრო აზარალებს მოსახლეობას.
დაწვრილებით...
“ტოიოტა ცენტრი თეგეტა“ მომხმარებლებს სთავაზობს გრანდიოზულ ავტოგანვადების აქციებს ბანკ „რესპუბლიკასთან“ და „თიბისი“ ბანკთან ერთად.აქციის ფარგლებში მომხმარებელს საშუალება აქვს შეიძინოს ტოიოტას შემდეგი უახლესი მოდელები: RAV4, Corolla, Prado დაLand Cruiser 200განსაკუთრებული პირობებით.
დაწვრილებით...
"მოსალოდნელია, რომ ტურიზმი გაზაფხულზე გამოცოცხლდეს, მაგრამ გაზაფხულამდე როგორმე უნდა მივაღწიოთ"

ლარის კურსი გაუფასურების ახალ რეკორდებს ხსნის. პარასკევის ვაჭრობის შემდეგ, ეროვნული ბანკის მიერ დადგენილი ოფიციალური კურსით, 1 დოლარი უკვე 2,17 ლარი ღირს
დაწვრილებით...
"159 ლარი საკმარისი იქნება, თუ მოსახლეობას მხოლოდ პურსა და ჩაიზე გადავიყვანთ"
დაწვრილებით...
რა გავლენა იქონია ლარის გაუფასურებამ მომხმარებელთა ბიუჯეტზე, ამის გასაგებად "კვირის პალიტრა"  თბილისელებს გაესაუბრა:
დაწვრილებით...
"ამ ინვესტიციების შედეგია ინტერნეტის სიჩქარეების ისეთი მკვეთრი მატება, რომელსაც მარტიდან ვგეგმავთ. იცვლება ინტერნეტისა და ელევიზიის ფასები."
დაწვრილებით...
ქირავდება დღიურად 2-ოთახიანი, 55 კვ.მ.
ქირავდება კომფორტული, მყუდრო ბინა ახალაშენებულ
1.5-ოთახიანი, კომფორტული და მყუდრო ბინა
ქირავდება 1,5 ოთახიანი ბინა დღიურად