ქართულმა მწვანე ჩაიმ შუა აზიაში ჩინურს აჯობა
ქართულმა მწვანე ჩაიმ შუა აზიაში ჩინურს აჯობა
07-10-2013
საქართველოს ბაზარზე საკმაოდ დიდი წილი, დაახლოებით, 75% იმპორტირებულ იაფ და დაბალხარისხიან ჩაის უჭირავს. მომხმარებელი რატომღაც ჯერაც მას ანიჭებს უპირატესობას, არადა, მისი ხარისხობრივი მაჩვენებლების შედარებაც კი არ შეიძლება ჩაისთან. მარტივი ლაბორატორიული ტესტიც ცხადყოფს, რომ პროდუქცია საღებავებითა და არომატიზატორებით არის გაჯერებული. ადგილობრივად კი წელიწადში, დაახლოებით, 3 ათასი ტონა ჩაი მოჰყავთ და მისი დიდი წილი ექსპორტით გადის - მათ შორის, ნედლეულის სახით. მაგალითად, აზერბაიჯანში საქართველოდან გადის ჩაის ნედლეული, იქიდან კი ქართული ჩაი დაფასოებული გვიბრუნდება უკან, როგორც აზერბაიჯანული პროდუქტი. ბოლო წლებში, ადგილობრივ ბაზარზე ქართული ჩაის ბრენდების შექმნა-დამკვიდრებას ცდილობენ. "შემოქმედი" ერთ-ერთი მათგანია.

გიორგი მაისურაძე (შპს "მილმართის" დირექტორი): "გურიაში, სოფელ შემოქმედში, ჯერ კიდევ 1975 წელს, "შემოქმედის" ექსპერიმენტული საწარმო შეიქმნა, სადაც ადგილობრივ ჩაის ამუშავებდნენ. მერე, მოგეხსენებათ, ყველაფერი გაჩერდა, მათ შორის ჩაის წარმოება და "შემოქმედის" ჩაის ფაბრიკაც ათწლეულების განმავლობაში გაჩერებული იყო.

2011 წელს გადავწყვიტეთ, მის ბაზაზე ახალი წარმოება აგვეღორძინებინა. მაგრამ პრინციპულად შევცვალეთ მიდგომა და თუ საბჭოთა პერიოდში ჩაის წარმოებისას ძირითადი აქცენტი რაოდენობაზე კეთდებოდა, ჩვენ ორიენტაცია ხარისხზე ავიღეთ.

შევისყიდეთ საწარმო, უფრო ზუსტად, რაც მისგან იყო დარჩენილი, საწარმოო ხაზი გადავაიარაღეთ და ადგილობრივებისგან ნედლეულის მიღება დავიწყეთ. დანადგარები მეტწილად ხისაა, რაც პროდუქციის ლითონთან შეხებას მინიმუმამდე ამცირებს. ეს კი მაღალი ხარისხის ჩაის წარმოების შესაძლებლობას გვაძლევს. გარდა ამისა, 90-იანი წლებიდან, ადგილობრივ ჩაის პლანტაციებში სასუქი თითქმის არავის შეაქვს და მაღალი ხარისხის პროდუქციის მიღების წინაპირობა ესეც გახდა. წარმოების ფეხზე დაყენება მთლიანად ჩვენი სახსრებით მოვახერხეთ და ბანკის კრედიტი არ დაგვჭირვებია. გურიაში დღესაც სინანულით იხსენებენ იმ დროს, როცა ყველა ჩართული იყო ჩაის კრეფაში და მოსახლეობას ამით შემოსავალი ჰქონდა. ამიტომაც, ჩვენი ქარხნის ამუშავებას ყველა დიდი სიხარულით შეხვდა.

პირველი პროდუქცია ადგილობრივ ბაზარზე გასაყიდად 2011 წელს გამოვიტანეთ. თავიდან მას, უბრალოდ, ქართული ჩაი დავარქვით. იმდენად დეფიციტური იყო ქართული ჩაი ბაზარზე, რომ ჩვენი სტრატეგიაც ამაზე გავთვალეთ - მიგვეთითებინა მომხმარებლისთვის, რომ პროდუქცია ქართულია. გათვლამ გაამართლა. "შემოქმედის" ჩაის კი ადრევე იცნობდნენ როგორც საქართველოში, ისე მის ფარგლებს გარეთ და მალე ჩვენი ჩაი ბაზარზე სწორედ ამ სახელწოდებით გამოჩნდა. პროდუქციას ახლაც ნახევრად ვფუთავთ. სამომავლოდ ვაპირებთ ევროპიდან ავტომატური შესაფუთი დანადგარის ჩამოტანას, მაგრამ ეს სოლიდურ ინვესტიციას საჭიროებს. ჩვენს პროდუქციას კი მეტი პოპულარიზაცია სჭირდება, რათა ადგილობრივმა მომხმარებელმა იცოდეს, რა უპირატესობა აქვს ქართულ ჩაის იმპორტირებულთან შედარებით. მაღალი ხარისხის, პრემიუმკლასის ჩაი საქართველოში იმპორტით საკმაოდ ცოტა შემოდის და დიდი ფასი აქვს - სამ-ოთხჯერ ძვირია ჩვენ მიერ წარმოებულ იმავე ხარისხის ჩაიზე. ხოლო ის იმპორტირებული პროდუქცია, რომელიც იაფად იყიდება, ძალიან დაბალი ხარისხისაა და შესაძლებელია, ეკოლოგიურად დაბინძურებული იყოს. იმპორტირებული პროდუქცია არაჯანსაღ კონკურენციაში გვაყენებს. ჩაის განბაჟება შეღავათიანი პირობებით ხდება, მაშინ როცა ადგილობრივ ბაზარზე ჩვენი პროდუქცია იბეგრება. არის მონაცემები, რომ შემოდის კონტრაბანდული და ფალსიფიცირებული ჩაის პროდუქციაც.
ამ ეტაპზე ჩვენი კომპანიის წარმოების მოცულობა, დაახლოებით, 10 ტონაა, მაგრამ გვაქვს პოტენციალი, რომ წარმოება გავაორმაგოთ.
პროდუქციის სრული მოცულობის მხოლოდ ნახევარი იყიდება ადგილობრივ ბაზარზე, დანარჩენი კი მცირე პარტიებით საზღვარგარეთ გადის.

ბოლო დროს გაიზარდა მწვანე ჩაის პოპულარობა ჩვენთანაც და უცხოეთშიც. მსოფლიოში ხარისხიანი მწვანე ჩაის დეფიციტიც კი არის. მაგალითად, ქართული ჩაი, კრიზისის პერიოდში, შუა აზიის ბაზრებზე ჩინურმა ჩაიმ ჩაანაცვლა. იქ მიღებულია დღეში ათ ჭიქაზე მეტი მწვანე ჩაის დალევა და ვინც ინტენსიურად მიირთმევდა ჩინურ მწვანე ჩაის, გულ-სისხლძარღვთა პრობლემები გაუჩნდა. ქართული მწვანე ჩაი კი ტანინის დაბალი შემცველობითა და ნაზი არომატით გამოირჩევა. ამის შემდეგ კვლავ გაჩნდა მოთხოვნა ქართულ ჩაიზე - მიუხედავად იმისა, რომ ის ჩინურზე ძვირია. ჩაის წარმოება საკმაოდ რთული პროცესია, მაგრამ ხარისხიანი პროდუქცია საკმაოდ მომგებიანიც არის, რადგან ჩაის შენახვის ვადა სამი წელია".

მის.: 3500, გურია, ოზურგეთის რაიონი, შემოქმედი
ტელ.: +995 599 952595;
info@milmartea.ge;
www.milmartea.ge;



P.S. გაგვიზიარეთ თქვენი ბიზნესის ისტორია, გახდით გადაცემა "ბიზნესფაილის" მონაწილე და გახადეთ თქვენი კომპანია კიდევ უფრო ცნობილი რადიოში, ტელევიზიასა და პრესაში. გადაცემაში მოხვედრის მსურველებს შეუძლიათ დაგვიკავშირდნენ ტელეფონის ნომერზე: 272-52-83.

თეა
05 დეკემბერი 2013 15:09
აუცილებლად მოვიკითხავ და შევიძენ. იმედია მართლაც ხარისხიანი იქნება. მეტი პოპულარიზაცია კი ნამდვილად გჭირდებათ. არც ვიცოდი ამ ჩაის არსებობა.
სხვა სიახლეები
18ნოემბერი, 2014 - თიბისი ბანკის ინტერნეტბანკის აქციის ფარგლებში პირველი გათამაშება შედგა და 100 გამარჯვებული გამოვლინდა.
დაწვრილებით...
"ყოველი დასაქმებულის საბიუჯეტო შენატანები, აზერბაიჯანში უფრო ნაკლებ პენსიონერზე ნაწილდება, ვიდრე საქართველოში"
დაწვრილებით...
„წლის მეწარმის“ ტიტულის პირველი ქართველი მფლობელი მამუკა ხაზარძე (თიბისი ჯგუფი) გახდა - ეს გადაწყვეტილება საერთაშორისო კონკურსის „წლის მეწარმე-2014“-ის გალა დაჯილდოების ცერემონიაზე გახდა ცნობილი, რომელიც სასტუმრო „რედისონში“ გაიმართა.
დაწვრილებით...
თიბისი ბანკი ინტერნეტ და მობაილბანკის მომხმარებლებს ახალ მომსახურებას სთავაზობს. მომხმარებლებს საშუალება აქვთ პირდაპირ ინტერნეტნბანკიდან, მარტივად და სწრაფად დარეგისტრირდნენ Pay Pal-ზე და განახორციელონ უსაფრთხო ონლაინ შესყიდვები ონლაინ-მაღაზიიდან და კერძო გამყიდველისგან.
დაწვრილებით...
საქართველოში ზოგიერთ ბაზარსა თუ არაქსელურ მაღაზიაში ხშირად შეხვდებით დახლზე დაყრილ სხვადასხვა პროდუქტს, მათ შორის - ხორცის პროდუქტებს, რაც, ცხადია, მომხმარებლის უნდობლობას იწვევს.
დაწვრილებით...
თრუსოს ხეობა, ჯავახეთი, ავარეთ-კახეთის გზა - აი, იმ ტერიტორიების არასრული ჩამონათვალი, სადაც შესაძლოა, ისედაც ნაწილობრივ ოკუპირებულ საქართველოს ახალი პრობლემები შეექმნას...
დაწვრილებით...
მსოფლიოს ბაზრებზე ნედლი ნავთობის ფასი ვარდნას განაგრძობს. ბოლო მონაცემებით, ლონდონის ბირჟაზე Brent-ის ტიპის ბარელი ნავთობის ფასი 82,86 დოლარამდე შემცირდა, ხოლო ნიუ-იორკის ბირჟაზე Light Sweet-ის ნავთობის ფასი 77,91 დოლარამდე დაეცა.
დაწვრილებით...
თიბისი ლიზინგი 4 მილიონი აშშ დოლარის ოდენობის სესხით დაფინანსდება. სესხს თიბისი ლიზინგისათვის შავი ზღვის ვაჭრობისა და განვითარების ბანკი გამოყოფს.
დაწვრილებით...
25 ოქტომბერს, თბილისმა ყველაზე მასშტაბურ ბიზნეს-დაჯილდოება Marketing Brilliance Awards 2014-ს უმასპინძლა, რომლის მიზანსაც ყველაზე ინოვაციური პროექტების გამოვლენა და საუკეთესოს აღიარება წარმოადგენს. ღონისძიების ორგანიზატორია ბრიტანული კომპანია BOC – Global Events Group.
დაწვრილებით...
პირველად საქართველოში, თიბისი ბანკმა მიიღო მსოფლიოს წამყვანი ფინანსური ჟურნალების, The Banker და Professional Wealth Magazine, მიერ დაწესებული ჯილდო - 2014 წლის საუკეთესო პერსონალური საბანკო მომსახურება საქართველოში.
დაწვრილებით...
ინდივიდუალური პრ. 70 კვ.მ. შავი კარკასი დიდ...
4-ოთახიანი, 4(12), 107 კვ.მ. თეთრი კარკასი ...
ფასი: ...
ფასი: ...