უპილოტო მზვერავის პრეზენტაცია
უპილოტო მზვერავის პრეზენტაცია
16-04-2012
პირველი ქართული უპილოტო თვითმფრინავი, სავარაუდოდ, ესტონური SWAN 205-ის ლიცენზირებულ ვარიანტს წარმოადგენს...

გასულ კვირას თავად საქართველოს პრეზიდენტი მონაწილეობდა ახალი სამხედრო დანიშნულების პროდუქტის - უპილოტო საფრენი აპარატის პრეზენტაციაში.
უპილოტო თვითმფრინავის საჩვენებელი ფრენა წარმატებული გამოდგა და იგი პარაშუტით დაეშვა. მიწაზე შეხებამდე მისი ფიუზელაჟის ქვეშ საჰაერო ბალიში გაიხსნა, რომელმაც დაცემის სიჩქარე შეამცირა.

თავდაცვის სამინისტროს ოფიციალური მონაცემებით, უპილოტო თვითმფრინავის ძირითადი დანიშნულება პატრულირება, დაზვერვა, რადიო და რადიოტექნიკური დაზვერვა, ასევე ბრძოლის ველზე ზარალისა და მსხვერპლის შეფასებაა. ტექნიკური მახასიათებლების თანახმად, უპილოტოს შეუძლია, 8 საათი იყოს ჰაერში, იფრინოს 100-დან 3000 მ სიმაღლემდე და განავითაროს მაქსიმალური 160კმ/სთ სიჩქარე. უპილოტოს ფიუზელაჟის ქვეშ დაყენებულია ორკამერიანი ვიდეოპლატფორმა, ფოტოკამერა, ასევე თერმული და ინფრაწითელი კამერები. ცხვირის ქვეშ განთავსებული კამერებიანი პლატფორმა 360 გრადუსით ბრუნავს, ხოლო საჭიროების შემთხვევაში იგი კორპუსის შიგნით შედის და იმალება.

უპილოტოს პრეზენტაციის დროს თავდაცვის სამინისტროს წარმომადგენლებმა გამოთქვეს მოსაზრება, რომ მისი გამოყენება შეიძლება საარტილერიო ცეცხლის კორექტირებისთვის, რაც უდავოდ წინ გადადგმული ნაბიჯი იქნებოდა, რადგან რუსეთის გენერალიტეტი ანგარიშს სწორედ ჩვენს არტილერიას უწევს. თუკი ქართული უპილოტოები შეძლებენ მოწინააღმდეგის ოპერატიულ სიღრმეში საარტილერიო ჭურვების დაცემის წერტილების ზუსტი კოორდინატების მაშინვე გადაცემას ქართული საარტილერიო დანადგარების გათვლებისთვის, არტილერისტებს გადამწყვეტი როლის შესრულება შეეძლებათ.
ოფიციალური ინფორმაციით, უპილოტოს მოქმედების რადიუსი 100კმ-მდეა, რაც სრულიად საკმარისია, გაკონტროლდეს ის მიმართულებები და სიშორეები, სადამდეც ყველაზე შორსმსროლელი ქართული საარტილერიო-სარაკეტო დანადგარებიდან გასროლილი ჭურვები და რაკეტები აღწევს.
"დიდგორთან", "ლაზიკასთან" თუ "გრად-კრაზთან" შედარებით, უპილოტო სადაზვერვო თვითმფრინავების სერიული წარმოების დაწყება ნამდვილად წინ გადადგმული ნაბიჯი იქნება, რადგან თანამედროვე ომები მათ გარეშე წარმოუდგენელია. ამასთან, ჩვენი მეზობელი აზერბაიჯანი და სომხეთი უკვე შეუდგნენ უპილოტო სადაზვერვო თვითმფრინავების სერიულ წარმოებას, რომ აღარაფერი ვთქვათ თურქეთსა და რუსეთზე.

აუცილებლად უნდა აღვნიშნოთ ერთი მნიშვნელოვანი გარემოებაც - მართალია, ხელისუფლების წარმომადგენლებმა ის პირველ ქართულ უპილოტო თვითმფრინავად მონათლეს, მაგრამ ფაქტები სხვას მეტყველებს.

ცნობილმა საერთაშორისო
სამხედრო საიტმა militaryphotos.net-მა ჯერ კიდევ სამი წლის წინ გამოაქვეყნა შეიარაღების ერთ-ერთი საერთაშორისო გამოფენის ფოტოსურათები, რომლებზეც ჩანს ესტონური ფირმა ELI-ს წარმოებული ორი ტიპის უპილოტო სადაზვერვო თვითმფრინავი -  SWAN 205 და SWAN-557; ასევე მათი მართვის სახმელეთო კომპლექსი.

დეტალური დაკვირვების შედეგად აღმოჩნდა, რომ გასულ კვირას პრეზენტირებული ქართული უპილოტო ძალიან ჰგავს ესტონურ უპილოტო თვითმფრინავებს, რაც გვაფიქრებინებს, რომ პირველ ქართულ უპილოტოდ მონათლული აპარატი შეიძლება ესტონური ფირმა ELI-ს ლიცენზიით იყოს დამზადებული. ამ ეჭვს აძლიერებს უპილოტოების მართვის სახმელეთო კომპლექსის კომპიუტერზე გადაკრული კამუფლირებული ნაჭერიც, რადგან ამ სახის კამუფლირება მხოლოდ ესტონეთის არმიაშია მიღებული.

რა თქმა უნდა, კარგია, თუ ქართული სამხედრო მრეწველობა ლიცენზიით ნაყიდი უპილოტოს აწყობას იწყებს, რადგან სადაზვერვო უპილოტოები ქართულ არმიას ჰაერივით სჭირდება და ველოსიპედის გამოგონებას, ცხადია, სხვისი გამოცდილების გამოყენება სჯობს. მით უმეტეს, თუკი დახმარების ხელს NATO-ს წევრი ესტონეთი გვიწვდის, რომელიც ადრეც ამოსდგომია მხარში საქართველოს შეიარაღებულ ძალებს, მაგრამ უკეთესი იქნებოდა, სიმართლე პრეზენტაციაზევე გამჟღავნებულიყო. ახლა კი არაკეთილმოსურნეები ინტერნეტში იმაზე "ლაღობენ", თუ როგორ აღმოაჩინეს პირველი ქართული უპილოტოს "უფროსი ძმა" ესტონეთში...
gio
27 აპრილი 2012 10:59
. ამ ეჭვს აძლიერებს უპილოტოების მართვის სახმელეთო კომპლექსის კომპიუტერზე გადაკრული კამუფლირებული ნაჭერიც, რადგან ამ სახის კამუფლირება მხოლოდ ესტონეთის არმიაშია მიღებული.
ყოვლისმცოდნევ ეჭვები დაგაბერებს...D.D.D
MI 5
25 აპრილი 2012 20:50
ვეთანხმები ავტორს, ერთი-ერთზე ესტონურია. ეხლა ვნახე გუგლზე სურათები და ეგ არის.
სხვა სიახლეები
2008 წლის ხუთდღიანი საბრძოლო მოქმედებების დროს რუსეთის სამხედრო ავიაციამ ქართულ ცაში ექვსი საბრძოლო თვითმფრინავი დაკარგა და სავარაუდოდ, ოთხი დაუზიანდა, თუმცა მათმა პილოტებმა შეძლეს აეროდრომებზე დაშვება.
დაწვრილებით...
PRIME
"მათ ყოველდღიური საქმიანობა დიდი რისკის ფასად უწევთ და თითოეულმა ქართველმა ეს უნდა დააფასოს, ყოველთვის მათი მადლიერი უნდა იყოს... "

41 წლის კაპრალი მაია გარსევანიშვილი ერთ-ერთი მათგანია, რომელიც უცხო მიწაზე თავის წილ საქართველოს იცავს. ცხრა წელია, რაც სამხედრო ფორმას ატარებს, თუმცა ეს მისი პირველი მისიაა
დაწვრილებით...
სომხეთისთვის "ისკანდერების" მიცემით, მოსკოვმა სამხრეთ კავკასიაში სიტუაცია უკიდურესად დაძაბა
დაწვრილებით...
თბილისის საავიაციო ქარხნის აეროდრომის, "ველის" სამეთაურო-სადისპეტჩერო პუნქტში ვარ, როგორც დამწყები სამხედრო ჟურნალისტი და თვალს ვადევნებ მოიერიშე თვითმფრინავების აფრენა-დაფრენის პროცესს...
დაწვრილებით...
ჩრდილოატლანტიკურ ალიანსს ძალიან გაუჭირდება, დაიბრუნოს სამხედრო-საზღვაო უპირატესობა შავი ზღვის აუზში, თუკი თურქეთ-რუსეთის "ჩახუტების" პროცესი უფრო გაღრმავდება

ჩრდილოატლანტიკური ალიანსი ძალზე შეშფოთებულია შავ ზღვაში რუსეთის გაძლიერების გამო და საპასუხო ქმედებებს იწყებს, რაშიც საქართველოს დახმარების იმედი აქვს...
დაწვრილებით...
"აქ საერთაშორისო მისიაა და მასში ქართველების ჩართულობა ძალიან მნიშვნელოვანია"

ალეკო დევაძე, ავთო საბაშვილი და შალვა დალბაშვილი ჩემი ეკიპაჟის წევრები არიან. ერთი ამბობს, რომ ყველაზე მეტად კახური შოთი ენატრება, მეორეს - ხინკალი, მესამეს - შვილები... ყველას ერთად კი ოჯახი და სამშობლო. ამბობენ, რომ აქ საფრთხე ყოველ წამს გემუქრება, ამიტომ პატრულირებაზე გასვლის დროს განსაკუთრებულად ფრთხილობენ, ნაღმი შეიძლება ყველგან იყოს
დაწვრილებით...
ორი სამშვიდობო მისია მოილია ავღანეთში, ახლა მესამისთვის ემზადება... - ძმის სახელის უკვდავსაყოფად გაკეთებული არჩევანი
დაწვრილებით...
საქართველოს ტერიტორიაზე ერთდროულად სამხედრო სწავლებებს NATO და რუსეთის საოკუპაციო ჯარები ატარებენ...

რატომ არ მონაწილეობს თურქეთი საქართველოში გამართულ NATO-ს სწავლებებში? ერდოღანი თავის სამხედროებს აღარ ენდობა თუ პუტინის გაღიზიანება არ სურს?
დაწვრილებით...
ორფოლოში გამოყენებული TOW-2-ის მართვადი ორკუმულაციურქობინიანი რაკეტა დინამიკური დაცვის ელემენტის აფეთქების შემდეგ 850-900 მმ სისქის ტანკის ჯავშანს ხვრეტს, რაც რუსული საოკუპაციო ჯარების T-90 ტიპის ტანკების დაზიანების დიდ შანსს იძლევა.
დაწვრილებით...
პირველივე ეტაპზე წყალქვეშა საძიებო ოპერაციები არასწორად დაიგეგმა. აქცენტი მხოლოდ მყვინთავების ჩართვაზე გაკეთდა და ჩათვალეს, რომ ასეთ რთულ საზღვაო მონაკვეთზე დაკარგული კურსანტების მოძიება მხოლოდ აკვალანგებით იყო შესაძლებელი.
დაწვრილებით...
ფოტო უკომენტაროდ
ქირავდება დღიურად სასტუმროს ტიპის საცხოვრებელ
იყიდება კუთხის მზიანი 3-ოთახიანი ყავლაშვილის
იყიდება საბურთალოზე 4-სართულიანი კერძო სახლი,
სასწრაფოდ! იყიდება არასასოფლო მიწის ნაკვეთი
მასალების გადაბეჭდვა/რეპროდუცირება აკრძალულია, იხილეთ მასალის გამოყენების პირობები