"ნახეთ, რა მდგომარეობაა, მთელი თბილისი საცობშია გაჭედილი"
09-12-2013
"ნახეთ, რა მდგომარეობაა, მთელი თბილისი საცობშია გაჭედილი"
"წარსულში 26 მაისის სახელობის მოედანი, ჯერ "სითი პარკის", შემდეგ კი სასტუმროს "სტაიანკად" იქცა. შედეგად, დავკარგეთ უმნიშვნელოვანესი სატრანსპორტო არტერიული კვანძი"

სამწუხაროდ, ბოლო წლების დაკვირვების შედეგად იმედი დავკარგე, რომ ოდესმე თბილისში ავტოსატრანსპორტო მოძრაობა მოწესრიგდება. ჩვენს ქალაქში მძღოლიც და ფეხით მოსიარულეც უწესოდ მოძრაობს. მოქალაქეები გადადიან ყველგან, სადაც მოესურვებათ. ჩვენ ხომ ქართველები ვართ, მაშასადამე, ყველაზე მაგრებიც, ესე იგი, გადავასწრებთ!.. სამწუხაროდ, ასე მოფიქრალი ზოგჯერ ფიქრის დასრულებასაც ვერ ასწრებს... ჩვენ ვართ თვითმკვლელი ერი, არაფრად გვიღირს არც
ჩვენი და არც სხვისი სიცოცხლე, სულერთია, საჭესთან ვსხედვართ თუ ფეხით ვკვეთთ გზას შუქნიშნის, "ზებრის", მიწისქვეშა გადასასვლელის ან ხიდის გვერდის ავლით.


კატასტროფული სიტუაციაა ავტობუსის გაჩერებებზე, სადაც შუქნიშანი არ დგას. ასეა, მაგალითად, პეკინის ქუჩაზე, სასტუმრო "ჰოლიდეი ინთან" (ყოფილ "აჭარასთან"), სადაც ოდითგანვე იყო ავტობუსის გაჩერებაც და შუქნიშანიც, რომელიც
თავის დროზე სასტუმროს რეკონსტრუქციასა და რემონტს შეეწირა. მაშინ ამბობდნენ, რომ ასე მოქალაქეები დაცული იქნებოდნენ - სამშენებლო მასალები თავში არ დაეცემოდათ. სამწუხაროდ, აგურით სიკვდილს გადარჩენილ თბილისელებს ახლა ავტოკატასტროფაში მოხვედრის საფრთხე დაემუქრათ. ამ ადგილზე მომხდარი ავტოავარიების სტატისტიკა სიმშვიდეს უნდა უკარგავდეს შესაბამის სამსახურებს.

რობერტ იანტბელიძე, ავტოექსპერტი:
- თბილისში ასობით შუქნიშანი უფუნქციოდ დგას და მოძრაობის მოწესრიგების ნაცვლად მოძრაობის წესებს არღვევს. ამის მიზეზი არის ის, რომ შუქნიშნები და მოძრაობის მარეგულირებელი ნიშნები განთავსებულია არა საპატრულო პოლიციასთან შეთანხმებით, არამედ მერიის კეთილმოწყობის სამსახურის გადაწყვეტილებით, რომელიც სატრანსპორტო ნაკადისა და ფეხით მოსიარულეთა რაოდენობის გაუთვალისწინებლად, სარივით არჭობს შუქნიშნებს იქ, სადაც სულაც არ არის საჭირო, იქ კი, სადაც აუცილებელია, ქვეითად მოსიარულეთათვის გადასასვლელები არ არის. მაგალითად, კაზინო "აჭარასა" და დანიურ სახლს შორის, გადაკვეთაზე, დახაზულია "ზებრა" და როდესაც ფეხით გადადიხარ, ამ დროს სააკაძის მოედნიდან მომავალ ტრანსპორტს უნდა მოერიდო, რადგან მისი გზაც არის, მაგრამ ის "ზებრას" არ ცნობს, ან არ ჩერდება, რადგან უკან სხვა მანქანები მოადგებიან და საცობი შეიქმნება. ნახეთ, რა ხდება, მთელ თბილისში კატასტროფული სიტუაციაა წარმოუდგენელი საცობების გამო. მძღოლები საათობით დგანან გადაჭედილ გზებზე...

პიკის საათებში ხომ, საერთოდ... უმძიმესი მდგომარეობაა სასტუმრო "ჰოლიდეი ინის" პეკინის ქუჩის მხარესაც, სადაც დატოვეს ავტობუსის გაჩერება, მაგრამ გააუქმეს შუქნიშანი და სასტუმროს წინ მდებარე, წარსულში 26 მაისის სახელობის მოედანი, რომელიც თურმე მაღალსართულიანი შენობის ასაშენებლად გაიყიდა, ჯერ "სითი პარკის", შემდეგ კი სასტუმროს "სტაიანკად" იქცა. შედეგად, დავკარგეთ უმნიშვნელოვანესი სატრანსპორტო არტერიული კვანძი, რომელიც ეფექტურად არეგულირებდა მოძრაობის წესებს. მაგალითად, გმირთა მოედნიდან დოლიძის ქუჩაზე ასასვლელად არ გვჭირდებოდა "ზესტაფონში" ჩასვლა, ანუ შორს წასვლა და წრის შემოვლა. ვფიქრობ, სახელმწიფოს ინტერესებიდან გამომდინარე, ვისიც უნდა იყოს ეგ მოედანი, მას უნდა დაუბრუნდეს ძველი ფუნქცია, რომლის წართმევის გამოც მთელი საბურთალო პარალიზებულია. ამასთან, უნდა აღდგეს შუქნიშანი სასტუმროსთან, რომ მოქალაქეებს თავისუფლად შეეძლოთ გადასვლა.

მერიის კეთილმოწყობის სამსახური უკვეთს რაც შეიძლება მეტ საგზაო ნიშანს და შუქნიშანს, რათა უფრო მეტი ფული "გააკეთოს", მაგრამ არ ანაღვლებს, როგორ უნდა დაიდგას ისინი. ავარიები მხოლოდ სტატისტიკაა, ცარიელი ციფრი, სამწუხაროდ, საპატრულო პოლიცია მხოლოდ დასახიჩრებულებსა და გარდაცვლილებს ითვლის და არავინ იკვლევს, არის თუ არა ავარიების მიზეზი საგზაო ნიშნებისა თუ შუქნიშნების არარსებობა ან არასწორი განლაგება.
თბილისში შუქნიშნები ყველგან ერთი ციკლით არის დაპროგრამებული, რომელიც ზოგან ამართლებს, ზოგან - არა. ხალხი კი გზებზე ალალბედზე გადადის.
ნია
24 ივლისი 2014 11:45
პლეხანოველს - რა ქნას ფეხითმოსიარულემ, როცა ტროტუარი დაკავებულია და გზის სავალ ნაწილზე უწევს გადასვლა და იქ კიდევ მანქანა უსიგნალებს და ვიაღაც არაკაცი ბინძურად აგინებს, თითქოს ვერ ხედავდეს რომ გასავლელი არაა სხვაგან? დაგვირიგეთ მაშინ პროპელერები და ვიფრენთ კარსლონებივით!!! მართალია ალეკო ელისაშვილი - მიწისქვეშა პარკინგებია მოსაწყობი, თუ იკადრებენ ოღონდ ქართველი მძღოლები ზედმეტად თავის შეწუხებას, მანქანის ჩაყვანა ამოყვანისას.
ეს ერთი. მეორე - როცა მწვანე ანთია ფეხით მოსიარულესათვის და მანქანისთვის მოხვევისას, ფეხით მოსიარულეს უპირატესობა აქვს, მაგრამ ვინ გატარებს? ზებრას მნიშვნელობა და წესებიც არ იცის უმეტესობამ!
ჭანტურიას ქუჩაზე ცალმხრივია მოძრაობა უკვე ორი წელია, მაგრამ რად გინდა - ისე შემორბიან ცალმხრივზე, ვითომც არაფერი. ბევრჯერ გადავურჩი ავარიას ბეწვზე! ალექსანდროვებიდან მშრალი ხიდისკენ გადასვლა კი ლატარიას ჰგავს, ან გადარჩები, ან არა! ზებრაც კი ძლივს სსამჩნევად ატყვია ასფალტს, არანაირი ნიშანი, რომ აქ ფეხითმოსიარულე უნდა გადავიდეს, არც შუქნიშანი, არაფერი! იღბალს და ორი მხრიდან უწყვეტ ნაკადად მომავალი მძღოლების კეთილგონიერებას ხარ მინდობილი. როდემდე?
plexanoveli
11 დეკემბერი 2013 16:06
ვინ მიაქცევს ყუირადღებას ამ ჩვენს კომენტარებს, მაგრამ მაინც ვთქვათ სათქმელი
- ჯერ თერგდალეულს -
"ასევე გამკაცრდეს სასჯელი იმ მძღოლების მიმართ, რომლებიც დღისით და ღამით ავტომობილებს აჩერებენ ფეხით სავალ ნაწილზე" - რა ქნას მანქანის მფლობელმა, პარკინგი რომ არსად არის?
-ახლა დავით აღმაშენებლის (პლეხანოვის) გამზირის შესახებ. თავიდან, როცა გამზირიი გარემონტდა ცალმხრივი მოძრაობა დაწესდა, გამზირის ორივე მხარეს კი პარკინგი იყო. სიტუაცია ნორმალური იყო - მოძრაობაც ფაქტობრივად საცობის გარეშე და პარკინგიც დამაკმაყოფილებელი, განსაკუთრებით მიმდებარე ქუჩების მცხოვრებლებისთვის. შემდეგ # 6 და # 20 ავტობუსების "ხათრით" დაწესდა ორმხრივი მოძრაობა და მარცხენა მხარეს პარკინგიც აიკრძალა. ახლა, პლეხანოვზე სულ "საცობია", პიკის სდროს ხომ საერთოდ... ხოლო მიმდებარე ქუჩების მცხოვრებლებმა მოსვენება დაკარგეს. გადაჭედილია პარკინგის მიზნით.იქ ვცხოვრობ - სახლთან მოსული ვერსად ვაჩერებ მანქანას. სადაც შესაძლებელია კეთდება ხოლმე ცალმხრივი მოძრაობა, ჩვენთან კი რა ხდება? ერთი-ორი კაცის "ბიზნეს-ინტერესებს" ეწირება ქალაქი.
Tremor
10 დეკემბერი 2013 12:55
საერთოთ გასაუქმებელია ყველა შუქნიშანი!

რედაქტორის რჩევით