"არ შე­იძ­ლე­ბა თა­ვაშ­ვე­ბუ­ლო­ბა, უქ­მად დრო­ის ფლან­გვა..." - რა არ უნდა გააკეთოს ადამიანმა წითელ პარასკევს
"არ შე­იძ­ლე­ბა თა­ვაშ­ვე­ბუ­ლო­ბა, უქ­მად დრო­ის ფლან­გვა..." - რა არ უნდა გააკეთოს ადამიანმა წითელ პარასკევს
წი­თე­ლი პა­რას­კე­ვი, ანუ ვნე­ბის კვი­რის პა­რას­კე­ვი, რო­მე­ლიც ქრის­ტი­ა­ნულ­მა ეკ­ლე­სი­ამ იმ დღის აღ­სა­ნიშ­ნა­ვად და­ა­წე­სა, რო­დე­საც ჯვარს აც­ვეს ქრის­ტე. ამ მოვ­ლე­ნის სა­ხა­რე­ბი­სე­უ­ლი ინ­ტერპრე­ტა­ცია ასე­თია:

"იე­სოს მო­ძუ­ლე მღვდელმთავ­რებ­მა, იუ­დას შემ­წე­ო­ბით, შე­ი­პყრეს იგი და წა­რუდ­გი­ნეს ური­ას­ტა­ნის მმარ­თველს პონ­ტო­ელ პი­ლა­ტეს და მისი ჯვარ­ცმა ითხო­ვეს. იგი გოლ­გო­თის მთა­ზე აიყ­ვა­ნეს, სა­დაც ებ­რა­ე­ლე­ბი დამ­ნა­შა­ვე­ებს სიკ­ვდი­ლით სჯიდ­ნენ. მა­შინ პა­ს­ე­ქის დღე­სას­წა­უ­ლი იყო და ერთი და­სას­ჯე­ლის გან­თა­ვი­სუფ­ლე­ბა შე­იძ­ლე­ბო­და. პი­ლა­ტემ ავა­ზა­კი ბა­რა­ბა გა­მო­იყ­ვა­ნა და იკი­თხა: რო­მე­ლი გა­ვა­თა­ვი­სუფ­ლო­თო. ხალ­ხმა ბა­რა­ბას გა­თა­ვი­სუფ­ლე­ბა ითხო­ვა. პი­ლა­ტე
არ იყო დარ­წმუ­ნე­ბუ­ლი ქრის­ტეს და­ნა­შა­ულ­ში, მაგ­რამ ხალ­ხის შფოთს მო­ე­რი­და, ტაშ­ტი მო­ა­ტა­ნი­ნა, ხე­ლე­ბი და­ი­ბა­ნა და თქვა: ამ საქ­მე­ში მე უბ­რა­ლო ვარო. ამის შემ­დეგ, ხალ­ხის მო­თხოვ­ნით, ქრის­ტე ჯვარს აც­ვეს".

ამ დღეს­თან და­კავ­ში­რე­ბით სი­ო­ნის სა­კა­თედ­რო ტაძ­რის დე­კა­ნოზს, მამა გი­ორ­გი სა­ნა­მაშ­ვილს ვე­სა­უბ­რეთ.

- მა­მაო, ვი­ნა­ი­დან წი­თე­ლი პა­რას­კე­ვი მთე­ლი წლის
გან­მავ­ლო­ბა­ში ყვე­ლა­ზე მძი­მე დღეა, - კა­ცობ­რი­ო­ბის მხსნე­ლი ჯვარ­ზე გა­აკ­რეს - ქრის­ტი­ა­ნე­ბი ერ­თმა­ნეთს მა­ინც ასე ეუბ­ნე­ბი­ან - მრა­ვალს და­ეს­წა­რი?

- ნე­ბის­მი­ერ დღეს მრა­ვალს დაგ­ვას­წროს უფალ­მა და გა­სა­ჭირ­სა და სი­ხა­რულ­შიც უნდა ვმად­ლობ­დეთ უფალს... ვი­ნა­ი­დან ეს მსოფ­ლიო გან­საც­დე­ლის დღეა, რად­გა­ნაც კა­ცობ­რი­ო­ბამ თა­ვი­სი მა­ცხო­ნე­ბე­ლი ჯვარ­ზე აიყ­ვა­ნა, ამ შემ­თხვე­ვა­ში "მრა­ვალს და­ეს­წა­რი" ალ­ბათ უფრო სა­სი­ხა­რუ­ლო დღე­ებს მი­ე­სა­და­გე­ბა, გვი­ახ­ლოვ­დე­ბა ქრის­ტეს აღ­დგო­მა, ბრწყინ­ვა­ლე დღე­სას­წა­უ­ლი და სწო­რედ მა­შინ ვუ­თხრათ ერ­თმა­ნეთს ეს და კე­თი­ლი სურ­ვი­ლე­ბი ვუ­სურ­ვოთ.

- ახლა წი­თე­ლი პა­რას­კე­ვის მნიშ­ვნე­ლო­ბა­ზე რომ ვი­სა­უბ­როთ...
- წი­თე­ლი პა­რას­კე­ვი მთე­ლი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლად მძი­მე დღეა და რაში მდგო­მა­რე­ობს ეს სიმ­ძი­მე: ქვეყ­ნად მო­სუ­ლი გა­მომხსნე­ლი, რო­მე­ლიც ამ წუ­თი­სო­ფელ­ში შე­მო­ვი­და და რო­გორც იო­ა­ნე მა­ხა­რე­ბე­ლი ამ­ბობს, "თვის­თა თანა მო­ვი­და იგი და თვის­თა იგი არა­შე­ი­წყნა­რეს," - მოკ­ლეს, ჯვარს აც­ვეს თა­ვი­სი მა­ცხო­ნე­ბე­ლი, ამი­ტომ ეს არის გლო­ვის დღე. მაგ­რამ რას გლო­ვობს ადა­მი­ა­ნი, - ღმერ­თის სიკ­ვდილს? რა თქმა უნდა, - არა. ჩვენ სწო­რად არ გვაქვს გაც­ნო­ბი­ე­რე­ბუ­ლი მა­ცხოვ­რის აღ­დგო­მა თა­ვი­სი ჯვარ­ცმით. ეს დღე უნდა იყოს და­სა­ბა­მი ჩვე­ნი ცოდ­ვე­ბის შემსჭვალ­ვის. ცოდ­ვე­ბი უნდა შევმსჭვა­ლოთ, - "ძვე­ლი კაცი ჯვარ­ცმულ არს," გარ­და­იც­ვა­ლოს და "ახა­ლი კაცი" და­ი­ბა­დოს, ანუ ჩვენ­ში ცოდ­ვის­მი­ე­რი უნდა დავ­ტო­ვოთ და აზ­როვ­ნე­ბა ახ­ლე­ბუ­რად და­ვი­წყოთ. გა­ვი­გოთ მა­ცხოვ­რის გა­მომხსნე­ლო­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბა და შე­სა­ბა­მი­სად ვი­ცხოვ­როთ. გაგრძელება


მკითხველის კომენტარი (0)
კომენტარი ჯერ არ გაკეთებულა.
იყავი პირველი!

რუბრიკის სხვა სიახლეები
რომელი საარჩევნო სისტემაა თქვენთვის მისაღები ყველაზე მეტად?
თქვენი აზრი მნიშვნელოვანია!
რომელი საარჩევნო სისტემაა თქვენთვის მისაღები ყველაზე მეტად?
თვის კითხვადი სტატიები