"ბიძინა ივანიშვილს მადლობას ვუხდი, მაგრამ შემოთავაზებაზე უარს ვამბობ"
13-06-2016
"ბიძინა ივანიშვილს მადლობას ვუხდი, მაგრამ შემოთავაზებაზე უარს ვამბობ"
"სააკაშვილ­ისგან შემოგვითვალეს: ან "რუსთავი 2"-ს დათმობთ, ან "ტრუსიკებით" დაგტოვებთო"

"გვინდა, არხი კრიტიკული იყოს და არა კონკ­რეტულ პოლიტიკურ ძალაზე მიბმული"


ოცდაორწლიანი არსებობის მანძილზე ტელეკომპანია "რუსთავი 2"-მა არაერთი მფლობელი თუ ხელმძღვანელი გამოიცვალა. გავიდა წლები და "რუსთ­ავი 2"-ის მფლობელის ვინაობა დღესაც სადავოა - სააპელაციო სასამართლომ საქალაქო მოსამართლის გადაწყვეტილება ძალაში დატოვა და ტელეკომპანიის წილების მესაკუთრედ ქიბარ ხალვაში აღიარა. რა ეტაპები განვლო ტელევიზიამ დაარსებიდან დღემდე, ტელეკომპანია""რუსთავი 2"-ის ერთ-ერთი დამფუძნებელი, დავით დვალი­ იხსენებს:

- "რუსთავი 2"-ის
ისტორია 1993 წლის ბოლოს დაიწყო, როდესაც მე, ჯარჯი აქიმ­იძე­მ და ეროსი კიწმარიშვილმა რუსთავში ტელევიზიის დაფუძნება გად­ავწყვიტეთ. მანამდე ეროსი და ჯარჯი გაზეთსაც უშვებდნენ, თუმცა მედიასაქმეში მაინც გამოუცდელები ვიყავით. ეთერში პირველად 1994 წლის 1-ელ ივნისს გავედით. სახელისუფლებო წრეები არხით პირველივე დღეს დაინტერე­სდნენ - აღმოჩნდა, რომ იმ პერიოდისთვის
განსხვავებულ პროდუქტს ვქმნ­იდით. პირველად ჯერ კიდევ რუსთავში­ მაუწყებლობ­ისას დაგვხურეს - მაშინდელი­ გუბერნატ­ორი ლევან მამალაძე ტელევიზი­ის ხელში ჩაგდებას ცდილობდა, თუმცა გა­ფართოება მოვახერხეთ და თბილისში გადმოვედით. თბილისში პირველად ანძის დირექტორმა დაგ­ვირეკა, უნდა გაგთიშოთო. მას შემდეგ უშიშროება გვატერორებდა...

- თუმცა 2003 წელს გამარჯვებული ხალხის­ ტელევიზიად გამოცხადდით.

- 2004 წლის დასაწყისში დამფუძნებ­ლების ხედვები ერთმანეთს აღარ დაემთხვა. მე და ჯა­რ­ჯი­­ ვფიქრობდით, რომ კრიტი­კულ ტელევ­იზიად უნდა დავრჩენილიყავით, ეროსი მი­იჩნევდა, რომ ახალ ხელისუფლებას მხარში უნდა ამოსდგომოდა. ასე რომ, ეროსისთან კონტაქტი 2004 წლის მარტში გავწყვიტეთ, ორი თვის განმავლობაში ერთმანეთს არც კი შევხმიანებივართ. ერთხელ ეროსიმ დამირეკა, სააკაშვილს ჩვენთან ტე­ლევიზიის­ მომავალზე საუბარი სურსო. ვუპ­ასუხე, რომ სააკაშვილთან საუბარს არ ვაპირებდი. მერე ვანო მერაბიშვილსა და ზურა ადეიშვილთან­ დალაპარაკებას გვთავაზობდნენ. 29 მაისს ეს შეხვედრა შედგა, სადაც ტელევიზიის დათმობა შემოგვთავაზეს.­ სიმბოლურ­ ერთ დოლარს ახსენებდნენ და ასეთი წინადა­დება ჰქონდათ - ეროსი დარჩება, შენ და ჯარჯი ტელევიზიიდან წადითო. საუბარი და­ვასრულეთ და კარი გამოვიჯახუნეთ. ამის შემდეგ ორი მანქანა მუდმივად დაგვყვებოდა, გვისმენდნენ, შავნიღბიანი პირები გვითვალთვალებდნენ. ადეიშვილს დავურეკე, რა ხდება-მეთქი? არაფერი­ ვიციო... მოგვიანებით შევხვდი და მითხრა, მოლაპარაკების მაგიდას დაუბრუნდით და პრობლემა არ იქნებაო. როდესაც ჩვენი დათანხმება­ არ გამოუვიდათ, გაკოტ­რების მექანიზმი ამოქმედდა. მართალია, 2004 წლის თებერვალში ტელეკომპანიას დავალიანება­ ჰქონდა, მაგრამ ეს გაკოტრების მიზეზი ნამდვი­ლად არ იყო. არ ვიცი, როგორ, თუმცა 2004 წლის მაისში დავალიანება ათჯერ, დაახლოებით 9 მილიონამდე გაიზარდა. ერთმა თანამშრომელმა დამი­რეკა, ქიტოშვილი (ტელეკომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის თავმჯდომარე), ბუღალტერიაში­ რაღაც ქაღალდებზე მუშაობსო. მთავარი პრობლემა­ იყო ისიც, რომ MDLF-ისგან მიღებული სესხის გარანტად­ ჩვენი მეორე კომპანია "ჯორჯიან ონლაინი" იყო ჩადებული, ასევე ჩემი და ჯარჯის სახლები. სააკაშვილ­ისგან შემოგვითვალეს: ან "რუსთავი 2"-ს დათმობთ, ან "ტრუსიკებით" დაგტოვებთო.

- ქიბარ ხალვაში როდის გამოჩნდა?

- აღმოჩნდა, რომ ტელევიზია­ ვინმე­ პაატა კარსანიძისთვის უნდა გაგვე­ფო­რ­­მ­ე­ბინა, რომელიც ბათუმში "ხრუშ­ჩო­ვკა­ში" ცხოვრობდა და, ალბათ, ვერასოდეს წარმოიდ­გენდა, რომ კომპანიის მფლობელი აღმოჩნდებოდა. მეორე დღეს ნოტ­არიუსთან ხალვაში დაგვხვდა, გვითხრეს, კარსანიძე აღარ არის მფლობელი, ახალი მესაკუთრე ხალვაშიაო. ქიბარმა მე და ჯარჯის გვით­ხრა,­ თქვენს ფინანსურ ვალდებულებებს მე ავიღებო. ხელი მოვაწერეთ ხელშეკრულებას, რომლის მიხედვითაც 1.200.000-ის­ ვალდებ­ულებისგან ვთავისუფლდებოდით­ და სესხს ის დაფარავდა. ცოტა ხანში კი ტელევიზიით ვიგებ, რომ ხალვაშიც იმავე სისტემის მსხვერპლი აღმოჩნდა - ბიზნესი დაუწვეს და ქვეყნიდანაც გააქციეს.

- ითქვა ისიც, რომ ქიბარ ხალვაშმა 7 მილიონი ეროსი კიწმარიშვილსაც გადაუხადა...

- ქიბარმა მეც მითხრა, ეროსის 7 მი­ლ­ი­ონი გადავუხადეო, მაგრამ მტკი­ც­ებულებაა მნიშვნელოვანი და არა ზეპი­რი საუბარი. ეროსი ამტკიცებდა, ქიბარს არაფერი მოუციაო, მაგ­რამ­­ კითხვა ჩნდება - თუ ეროსის ტელევ­იზია იძულებით წაართვეს, ჩვენგან განსხვ­ავებით, მას პრობლემები რატომ არ ექმნებოდა? პირიქით, სავაჭრო პალატის ხელმძღვანელად დანიშნეს, მოგვიანებით რუსეთში საქართველოს ელჩიც გახდა.

- სააპელაციო სასამართლოს გადაწყვეტილებით, ტელევიზიის მესაკუთრედ ხალვაში რჩება. თუ "რუსთავი 2" უკანონოდ­ წაგართვეს, რატომ არ დაობთ?

- ქიბარმა თქვა, რომ შეთანხმე­ბისთვის მზად არის და ტელევიზია მხოლოდ­ თავისთვის არ სურს. თუმცა, თუ ქიბართან ვერ შევთანხმდით, მისი გამარჯვება საქმეს ჩვენც გაგვიმარტივებს და საჭიდაო მხოლოდ მასთან დაგვრჩება.

- თუ სასამართლო პროცესი არჩევნებამდე­ დასრულდა, ივანიშვილი კომპენსაციას გთავაზ­ობთ,­ რომ ტელეკომპანიაში მენეჯმენტი არჩევნე­ბამდე არ შეიცვალოს. ამაზე თანახმა ხართ?

- ბიძინა ივანიშვილს მადლობას ვუხდი, მაგრამ ამ წინადადებაზე უარს ვამბობ.­ ამ ეტაპზე მთავარია სამარ­თ­ლია­ნობის აღდ­გე­ნაა.­ გვინდა, არხი კრიტიკული იყოს და არა­ კონკ­რეტულ პოლიტიკურ ძალაზე მიბმული.

რუსუდან შელია
მკითხველის კომენტარი (0)
კომენტარი ჯერ არ გაკეთებულა.
იყავი პირველი!

რედაქტორის რჩევით
თქვენი აზრით, როგორ ჩატარდა 19 მაისის შუალედური არჩევნები?
თქვენი აზრი მნიშვნელოვანია!
თქვენი აზრით, როგორ ჩატარდა 19 მაისის შუალედური არჩევნები?